Komórki organizacyjne w hotelarstwie

hotelDo prawidłowego funkcjonowania, każdy hotel potrzebuje specjalnie zorganizaowanych komórek.

To konkretne stanowiska pracy, potrzebne do wykonywania odmiennych zadań na terenie obiektu hotelowego.

W hotelarstwie istotne role pełnią takie komórki jak recepcja, w skład której wchodzą zarówno recepcjoniści jak i kierownik recepcji. Kolejna to służba pięter, dział księgowości, a także kuchnia, barmani i dział praca w hotelutechniczny hotelu.

W hotelarstwie pracowników hotelu dzieli się na tzw. komórki, spośród których wyróżnia się: komórki podstawowe, pomocnicze, funkcjonalne i administracyjne oraz socjalne.

Każda z tych komórek wzajemnie się uzupełnia w związku z czym ich praca realizowana jest harmonijnie i wydajnie. Zazwyczaj w większości hoteli dominuje struktura bardzo ściśle scentralizowana. To dotyczy głownie hoteli tradycyjnych, ponieważ już w tych nowoczesnych obserwowana jest decentralizacja stylu pracy.